29 Aralık 2016

Kore'nin Popüler Müzik Gruplarına Dair Kalan Son Sempati

Kore'de hakim olan popüler müzik gruplarının akımları son zamanlarda beni çok sıkmaya başladı. Büyük oranda kendilerini terk ettim. Sabit bir grup var, diğerleri ise arada sırada gözüm değerse. Benimle paralel mi gidiyorlar nedir. İlk zamandan bugüne evreler atladım, değişimler oldu. Aynısı onlarda da oluyor. İlk tanıdığımda herkes saçını liseli gibi keser, üniforma giyer ya da sokak tarzı giyinir ve öyle klip çeker, o tarz şarkılar çıkarırlardı. Bir ara gizemli konulara sardılar. Şimdi çoğu yetişkin konsepti yapmış, ki haz etmediğim bir akım bu. Önüne gelen boynuna bandaj takıyor, fırfırlı-dantelli gömlekler giyiyorlar, bazılarında gerçekten kötü duran lensler takıyorlar. Bunları erkek grupları yapıyor. Kız grupları ne alemde bilmiyorum, sadece bazılarının sevimliden yetişkin konsepte geçtiğine şahit oldum. Toplu karar mı alınıyor acaba? Evet arkadaşlar bu mevsim herkes şu parlak gömleklerden giyecek, kurdeleler takılacak, lensler nerede... Muhtemelen öyle. Ya da bu her zaman olan şeydi ve ben kendim kuruntu yapıyorum. İki türlü de tadı kaçtı bu meselenin. Herkes seri üretim gibi. Belki bundan önce de böylelerdi. İçimde biraz hayal kırıklığı mevcut. Dediğim gibi büyük oranda tadı kaçtı bunun ve son kalan parçalara değinmek istiyorum.
Onlar bile tümüyle iyi değiller.
Seventeen diye bir grup var. Yaptıkları işin yolunu sevmiyorum, bazı yerleri gereksiz yere çok ön planda. Fakat sonunda ortaya koydukları iş garip bir şekilde eğlenceli. Neden garip? Çünkü söyledikleri şarkılarda sözlerin manaları, kalitesi çok düşük. Mesela bir klipte küçük bir kesit var, ben onu görünce orada enteresan bir şarkı sözü bekliyordum. Ne beklediğimi ben de tam bilmiyorum ama o kesinlikle "Kapıdan dışarı çıktığımda" sözleri değil. O çocuğu giydirmişsiniz, set ayarlamışsınız, klip çekimi yapıyorsunuz, bunun şarkı kaydı yapılmış.. Bütün bu uğraşlar sadece "kapıdan dışarı çıktığımda" demek için mi? Ben bunu tek kelimeyle tanımlıyorum, israf. Lafı çok uzattım. Özeti, büyük popülerlik kazanmış bazı şarkılarının sözleri çok çok basit halbuki çevirisine bakmasam aman ne güzel şarkı diyorum. Seventeen'in buradaki yeteneği, bu kadar saçma şarkı sözlerini öyle böyle şekillendirip akılda kalıcı bir melodiye çevirmeleri ve eğlenceli bir dans koreografisiyle tamamlamaları. Sonuç olarak, bu gruba arada açar bakarım çünkü dansları bir şekilde heyecanlandırır ve melodileri akılda kalır. Şarkı sözlerini hatırladıkça içim kanar. Popüler müziğin acı gerçeği, çoğu şarkının içi boş dışının cezbedici olması.
Arda kalan son sempati sadece bu değil ama şimdilik bu kadarla yetineceğim. Başka bir yazıya başka bir mesele.


*Güncelleme*
Geçenlerde bahsettiğim grup yeni bir şarkı çıkarmış, Highlight adında. Onu yukarıdaki bahisten ayrı tutuyorum. Hem ön planda olup hem de manaya sahip bir şarkı, diğer popüler şarkılarıyla kıyaslayınca gayet iyi (Yani benimden dinlediğim grup bu şarkıyı yapmış olsaydı, şu an mutluluktan uçardım).

8 yorum:

  1. Popüler müziğin acı gerçeği, çoğu şarkının içi boş dışının cezbedici olması.

    Ne güzel demişsin. Ama kpop bence, 2013'ten beri takip ediyorum, hep böyleydi. Amaç hep göz boyamak, eğlenmekti. Yapmış olmak için yapmak beğeni toplamak ve müzikten çok sergileyişti. Tabiki buna uymayan gruplar vardı. Ben de onları bu yüzden ve kendileri oldukları için, dostlukları için sevmiştim. Ama nedense hepsi popüler kültürün kurbanı olmaya başladılar sanki. Başlangıçtaki kendi özgü müziklerinden, kpopa kaydılar sanki. Popülerlik isteği ya da beklentiler onları bu hale getirdi bence. Son zamanlarda BTS ve CNBLUE'ya karşı hissettiklerim bunlar. Tabiki hala alanlarının en iyi durumdakileri onlar bence. Ama onlarında bu kötü yola sapışlarını görüyorum sanki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmış olmak için yapmak kısmı işi bayatlatıyor maalesef.
      Hemen hemen seninle aynı durumdayım. BTS çokça sevdiğim bir gruptur. Aslında geriye kalan son sempatilerimden biri de onlar. Dediğin gibi artık popüler kültüre büyük oranda bağlılar ve bu canımı sıkıyor. Belki baştan beri öylelerdi ya da baştakiler sadece belirli bi kesimi kapmak içindi. Onlar değiştiği kadar bende de bir uyanma söz konusu. Onları artık daha farklı bir boyuttan değerlendiriyorum. Zaten önce de sadece önüme sunulandan sonuçlar çıkarmak gibi bir hataya düşmemek konusunda dikkat ediyordum. Cidden bu başka bir yazının konusu, uzunca açıkça yazmalık. Bu hallerine rağmen diğerlerine yaptığım gibi onları kolayca bırakmak istemiyorum, vaktimin önemli bir kısmı onlarla geçti ve bu yüzden avutacak bir şeyler arıyorum, ki son albümlerinde avutacak bazı şarkılar var. "Hala sevdiğim yönlerini koruyorlar" tarzı. İlk önce kendi içimde ilişkimizi değerlendirip sonra konuşmak istiyorum biraz da. :D

      Bu arada yorumun için teşekkürler, çok hızlı geri dönüt yapmam şaşırtabilir.

      Sil
    2. Ya bts i ben aşırı fazla çok seviyorum ve onlara çok bağlıyım. Ama özellikle Wings albümü bende hayal kırıklığı yarattı. Yazıda da dediğin gibi o aşırı yetişkin konsept, lensler, koreografi, giydikleri kıyafetler hatta şarkıları bile beni biraz üzdü. Evet bir çok ödül aldılar, birincilik kazandılar ama bu onların benliklerini kaybetmelerine neden olacakmış gibi hissediyorum. Seksi bir konsept yapmalarına zaten gerek yoktu, onlar zaten havalı genç konseptleriyle fazalsıyla seksilerdi. Abartı bir koreografi beni rahatsız etti. Şarkılarında geçen bazı terimler açıkçası çok iğrenç.Bilerek mi kullandılar bilmiyorum amagerçekten hoşuma gitmedi. Lenselere gelirsek hiçbir koreliye yakışmıyor. Ama bts takınca ayrı bir üzülüyorum,çünkü uzaylı gibi görünüyorlar. Ben onların sadece oldukları gibi olduklarında bin kat yakışıklı olduklarını biliyorum. Şarkılarına gelirsek bu şarkılar da sadece beğenilmesi için yapılmış gibi. Popüler kültür şarkılarına benzemiş. Her zamanki özgün şarkıları nerede? Tabiki bazılarını ben de beğendim. Ama bu şarkılar barda, radyoda ne bileyim dinlemek ve eğlenmek için dinlenilen şarkılar gibi. Ben onların saf ve kendilerine özgü hallerini çok özledim. Hala kişilikleri aynı bence. Yada ben buna inanmak istiyorum. Ve onları hala çok seviyorm ama biraz da üzülüyorum. :/

      Sil
    3. Bilirsin albümlerin çıkış şarkıları olur. İnsanların ilgisini önce şarkıya sonra da albüme çeker. BS&T şarkısı bunun en basit örneği. Herkesin kendince sınırları olduğu için herkes farklı bakıyor, ben bazı dans hareketlerini veya bazı sözleri gereksiz bulurken başkası buna bayılabiliyor. Hem melodiyi güzel tutturmuşlar hem de biraz patladı gitti şarkı, o yüzden bu kadar ilgi. BS&T üzse de yine istediğini verecek şarkılar var yeni albümde. Şahsen First Love, Reflection ve MAMA şarkılarını sözleri konusunda çok hoş buluyorum. Üçü de döktürmüşler. Ses olarak Jin ve Jungkook'un parçaları gayet iyi iş çıkarmış. Tekilleri geçersek, Two!Three! şarkısı çok çok çok hoş bir havaya sahip. O şarkının içeriğindeki eskilere göre olan değişim ama hala benzerlik taşıyan ruh benim beğenimi kazandı. (Bunlara tek tek yazı yazacağım galiba haha). Interlude: Wings şarkısı ise şu kulağa hoş gelen cozutmalık şarkı havasına sahip ve bir fark olarak içinde bir manaya sahip. Böyle yazınca BTS'i çok abartmış oluyorum. Tabiki mükemmel değiller ama piyasadaki birçoğuna rağmen iyi gidiyorlar. Açıkçası ne yapmaya çalıştıklarını ben de anlayamadım. Hem öyle şarkı hem böyle şarkı yapıyorlar. Gidip bi sormak lazım.
      Uzunca yazdım ama şarkıları sözleri noktasında dikkat ederek dinlemiş miydin?

      Sil
    4. Ben bu yıl ygs ye hazılanıyorum o yüzden aşırı inceleyemedim ama telefonumdaki bir programdan biraz bakmaya çalıştım. Evet tabiki tamamen değişmediler hala çok güzel şarkıları var, mesela ben Begin'in sözlerine bakınca nasıl duygulandım. Ve birçok arkadaşım hala eskisi gibi memnun ama bende amaçlarını anlayamadım. Hala seviyorum onları ve hep seveceğim. Ama yinede değişimi fark etmemek imknasız. Mesela ben BS&t yi dinleyince baya hayal kırıklığı yaşadım ama dinleye dinleye onu da sevdim, dilime takıldı falan. Ama ne bileyim benim için hala We Are Bulletproof daha havalı, Danger en çok ilgiyi hak ediyor falan.Ve evet piyasada ne BTS ne de CNBLUE kadar iyisini bulamayız bence ben de bunlar hakkında yazdım. Ama iyi olan tüm gruplarda bunu çok görüyorum. SAnırım körle yatan şaşı kaLkar hesabı bu. Mesela eskiden EXO nun da fanıydım mesela onlar da Overdose ile aşırı değştiler. Aslında belki de hepsine bunu şirketleri yaptırıyordur. Bighit kolay mı BTS çıkardı. Tabiki onları popüler tutmak için uyumu sağlamaya çalışıyordur.

      Sil
    5. Bunlar Amerika'nın oyunları tarzı bir muhabbete girmek komik olur ama koca koca insanlar kimsenin büsbütün mağdur olduğunu düşünmüyorum. Çift taraflı kâr da olabilir. Neyseki eski şarkılar oldukları yerde duruyorlar. Özledikçe açar dinlersin. :D

      Sil
    6. Amerika'nın oyunları :DDDD Haklısın ya olmadı açar bir no more dream dinlerim

      Sil
  2. Farklı bir yazı olmuş, yeni açmış olduğum blog'a beklerim;
    http://gezgiccift.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Wide Eye Onion Kun